Underbar dag

Idag har jag haft min lediga dag och bara njutit av det fina vädret och trevliga umgänge. Med ledig dag menar jag att den har varit helt fri från plugg och "måste göras". Jag har bestämt mig för att varje vecka ge mig själv minst en sådan dag, vilket jag känner behövs mellan varven. På förmiddagen var jag på ett body combatpass på Campushallen. Oj vad roligt det var, och jobbigt! Det är verkligen en träningsform som passar mig då man får röra på sig, bättra på konditionen och samtidigt ha roligt! Man står inte stilla en sekund, tränaren är väldigt peppande och dessutom är de olika kombinationerna väldigt roliga. Det är något som alla som inte har gjort det innan borde testa.

Efter träningen gick Jonas och jag en promenad till stan i det underbara vädret. Det känns nästan som sommarvärme ibland, hur skönt som helst! Vi tog en sväng förbi gamla Linköping och sneddade genom villaområdet i Valla. Väl nere i stan letade vi efter en plats på någon uteservering, men en lördag som den här verkade det vara näst intill omöjligt. (Och gissa hur lång kön till Bosses Glassbar var...?) På Trädgårdstorget fick vi lyssna på Velvet och Emilia som sjöng varsin låt, medan Magnus Samuelsson (världens starkaste man och vinnare av Let's dance) var konfrencer. Haha, inte vad vi hade väntat oss. Men det var ju trevlig lördagsunderhållning. Jonas blev hungrig och vi gick till Hakepi och åt lite. Sedan fick det bli en god chailatte på promenaden hem.

På vägen hem blev det också ett besök hos Alma i Valla. Vi satt i solen på hennes balkong och pratade om allt mellan himmel och jord och hade det hur mysigt som helst. Snart åkte vinflaskan fram och vi drack varsitt glas rött. Sådana där spontana besök och grejer borde man göra oftare, det var verkligen jättetrevligt! Vi blev kvar där ganska länge, tills vi kom på att det var dags att gå hem och fixa med maten. Väl hemma blev det tacos och Robinson.





En väldigt fin lördag!

Kommentarer
Postat av: jennie

Blev Jonas hungrig :O

2009-04-05 @ 20:00:22
URL: http://jennieth.blogg.se/
Postat av: Teresia

Haha, ja såklart han blev! När inte liksom? Och jag följde snällt med honom till Hakepi så han inte blev gnällig, hehe... ;)

2009-04-05 @ 21:10:21
URL: http://terla.blogg.se/
Postat av: Jonas

Jag gnäller väl inte..?????? Fast en kebab till hade inte varit fel, då kanske man hade blivit MÄTT iaf. :/

2009-04-06 @ 00:07:25
Postat av: Teresia

Jo du lilla gubben, jag brukar kunna ana en tendens till gnällighet när du är hungrig och vi går på stan. Men i lördags var du duktig! :)

2009-04-06 @ 08:09:53
URL: http://terla.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Ser mysigt ut :)

2009-04-07 @ 18:34:21
URL: http://nathaliesmode.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0