Städryck natt som dag

God morgon!

Nu är det frukost i huset. Idag var planen att sova ut ordentligt för att bli utvilad inför dagens dugga klockan 13. Tyvärr har jag sovit väldigt oroligt inatt och drömt en massa konstigheter. Jag minns till och med att jag vaknade och grät då jag drömde om något som hände min bror. Usch, jag gillar inte mardrömmar! Varför ska man sova oroligt de nätter man behöver sova ut? Typiskt...

Jag gick upp klockan 8 ungefär, då var jag klarvaken. Jag som hade tänkt sova till 9. Hmm, det är väl bara att vara glad att man vaknar av sig själv och inte försover sig. Jag tror det är ljuset som gör det, det är lättare att gå upp tidigt såhär års. Lite lustig som jag är fick jag ett litet städryck nu på morgonkvisten. Jag städade badrummet så nu är det kliniskt rent. Ärligt talat så började jag faktiskt igår vid typ halv 12 på kvällen (Jonas du har det bra du som har en sambo som får de här infallen att städa hela tiden) då jag kom på att jag skulle testa en grej som jag hade läst. Jag använde vanligt tidningspapper för att rengöra speglarna (går säkert lika bra vid fönsterrengöring). Resultatet blev riktigt bra! Inga ränder och det blev skinande rent kan jag faktiskt påstå. Ett tips från mig till er! Varsågoda!

På tal om tidningspapper (sorry älskling <3) måste jag berätta en rolig grej som jag fick reda på i helgen! Jonas bror berättade att när Jonas var liten (alltså typ 4-5 år kanske) var han rädd för tidningar. Hahaha! Ja, ni läste rätt - TIDNINGAR. Den lille grabben tyckte inte om trycksvärtan och höll man upp en tidning framför honom skrek ha och sprang iväg. Han kunde inte ens hålla i en tidning. Det måste ha varit lyckosamt för hans syskon om de ville bli av med honom; bara att hålla upp en tidning framför näsan så försvann han. Lätt att retas också, med tidningen som verktyg. Det var himla roligt tycker jag, annorlunda fobi liksom.

Ikväll blir det toga! Fest iklädd lakan borde man ha varje gång (eller inte), det är himla charmigt tycker jag! Jag tror jag ska ta ett blått lakan, jag vill helst undvika den vita färgen då den inte matchar min hudfärg så bra. Det ska bli en riktigt roligt kväll!

Ta vara på fredagen mina vänner! Kramar

Kommentarer
Postat av: Jonas

JAG HADE JU GLÖMT BORT DET DÄR :( :( :(

2009-04-17 @ 19:03:16
Postat av: Teresia

Då var det ju bra att jag påminde dig! :P

2009-04-18 @ 10:45:39
URL: http://terla.blogg.se/
Postat av: Jennie

HAHAHA, jag är ledsen att jag inte kunde dra nytta av den taktiken! var för ung tyvär, men hoppas syskonen gjorde ett bra jobb!

2009-04-19 @ 22:11:36
URL: http://jennieth.blogg.se/
Postat av: Teresia

Haha, ja det var ju lite typiskt att du inte hann med det Jennie. Eller det kanske funkar fortfarande...? Give it a try!

2009-04-20 @ 13:48:26
URL: http://terla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0