Pizzabagarn'

Som sagt, idag blev det pizza, eller inte vanlig pizza utan tortillapizza. Det var gott och lätt som en plätt! Här kommer receptet:

1/2 squash, ca. 200g
250 g körsbärstomater
200 g rökt skinka
2 dl Arla Köket lätt créme fraiche; tomat & basilika
riven ost
4 tortillabröd

Sätt på ugnen på 250 grader. Skiva squashen (ett tips är att hyvla den med osthyvel). Dela sedan tomaterna och skär skinkan i småbitar. Blanda grönsakerna, skinka, créme fraiche och ost. Bred på blandningen på tortillabröden. Därefter ska småpizzorna gräddas mitt i ugnen på en bakpapperklädd plåt i 10 minuter. Servera med sallad.





SMAKLIG MÅLTID!

Kommentarer
Postat av: Maria Fränne

Vad gott det såg ut! Det får jag testa någon gång! =)

2009-04-17 @ 08:35:17
Postat av: Jennie

Jag beställer det till nästa gång jag kommer upp tack :D ;>

2009-04-22 @ 10:28:49
URL: http://jennieth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0