Me <3 iPod shuffle

Hej ni underbara!

Nu är jag i Västervik och hälsar på familjen. Vilken perfekt helg att åka "hemhem" med tanke på vädret! Jag skulle åka tåg till Västervik igår eftermiddag, men tåget var inställt på grund av någon solkurva som de kallade det. Fråga mig inte vad det kan betyda, men tåget kunde inte åka hur som helst. Det fick bli buss istället och det var inte mig emot då det blev en gratisresa som dessutom tog lika lång tid som tågresan skulle ha gjort. Det var svalt och skönt i bussen och jag har precis laddat upp min nya iPod shuffle med musik som stod för underhållningen under resan. Det var alltså en riktig behaglig tripp, det blir en himla skilllnad med musik i öronen.

Idag har jag njutit av det fina vädret, det är så underbart skönt! Varmt och soligt. På förmiddagen låg jag ute på en filt på gräsmattan och läste en bok, det kan man kalla avslappnande och att ta tillvara på sin lediga tid. Sedan tog jag min första löprunda för året. Min iPod fick följa med och jag upptäckte att det är hundra gånger lättare att springa med musik än utan. Det kändes som att jag skulle kunna springa hur länge som helst. Nästan. Det kan nog bero på att man slipper höra sina egna flåsande andetag och att man är "inne" i musikens värld. Jag tror det får bli en tur på söndag också (om jag inte har alltför mycket träningsvärk...)

På återseende.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0