Lonely, lovely days?

Och då blev man ensam hemma i flera dagar. Usch, jag tycker inte om att vara ensam hemma, jag är van vid att ha min älskling inom räckhåll. Men han åkte till Västervik för några timmar sedan, där han ska stanna tills på lördag förmiddag. Han ska jobba, eller med andra ord öva inför sommarjobbet på banken. Både han och jag blir nämligen bankare i sommar. Jag ska i vanlig ordning (liksom förra sommaren alltså) vara på Handelsbanken, medan Jonas ska spendera sommaren på Tuna/Vena Sparbank. Det blir alltså till att pendla för honom i år igen, men bättre det än att vara arbetslös.

För några år sedan, innan Jonas tid, var jag en person som verkligen tyckte om att vara ensam och spendera tiden för mig själv. Idag har jag som sagt vant mig vid att nästan alltid ha Jonas vid min sida, vilket har gjort att ensamvargen inom mig delvis har försvunnit. Visst gillar jag att bara vara, fundera och vara ensam då och då... men inte flera dagar i sträck. Det värsta är att sova ensam, jag brukar ha svårt att somna då. Tankarna snurrar i huvudet och min hjärna vill liksom inte stänga av sig även om jag är trött... men med J bredvid är det inga större problem. Konstigt det där...

Imorgon blir det en ren och skär pluggdag för min del. Jag ska också ta en sväng till Campushallen för att träna lite tror jag.

God natt på er!

Kommentarer
Postat av: Elin

Haha, det är gott ju:)

Jag valde företagsekonomi..nationalekonomi är nog inte min grej. Var inte du också inne på det?

Kram

2009-04-15 @ 09:14:36
URL: http://elaj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0