Härlig påskhelg

Hej hej!

Dålig uppdatering återigen... Men den här gången beror det inte på plugg, utan snarare på att det har varit full rulle i Västervik hela helgen. Det har varit en riktigt trevlig vistelse, men nu är vi tillbaka i Linkan igen.

I lördags, på påskafton, var jag, Jonas och Elin en sväng på stan. Det blev lite strosande i affärer och en fika i hamnen i det fina vädret. Det blev också en promenad med mamma innan det var dags att göra sig iordning för kvällen som skulle bjuda på påskmat och födelsedagsfest för Matilda. Det var massor av folk hos Matilda och John, vilket innebar trevligt umgänge, mycket prat och skratt samt några glas vin. Till min förvåning fick jag födelsedagspresenter (i efterskott) av mina underbara vänner! Det var fina armband, hela tre stycken faktiskt. Precis vad jag behövde och ville ha! Såklart fick födelsedagsbarnet själv en present av oss också. När den trevliga förfesten hade pågått i några timmar var det dags att ta sig vidare neråt stan där resten av hemvändarfolket befann sig.Vi var en stund på Sahara och dansade sedan loss på Palladium. Det var mycket folk och en lyckad kväll som avslutades med pizza tillsammans med Jonas kompisar. Nedan kommer delar av kvällen i bilder.









På söndagen blev det liiite plugg, våfflor hos mormor, promenix och middag hos farmor. Hennes mat är underbar! Den här gången bjöds det på lax, potatis, kall sås och annat småplock i massor såsom färsk frukt, bröd och olika sallader. Jag kan lova att jag var mer än mätt efter den måltiden. Men det var det värt så gott som det var. Kvällen spenderades alltså tillsammans med familj och släkt; mycket mysigt!

Idag på förmiddagen kom vi som sagt tillbaka till Linkan. Där blev det plugg i solen tillsammans med Jonas och Emil. Nu ska jag ta en sen promenad med my love.

Adjöken!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0