Nybliven bloggare!

Hej! Nu har även jag blivit en sk. bloggare! =)

Tanken med detta är att få skriva av sig... jag känner att man vid många tillfällen har ett behov av det. Jag har alltid tyckt om att skriva och egentligen borde jag väl ha skaffat mig en blogg för länge sedan. Enligt mig, och säkert många andra, är det faktiskt lättare att skriva hur man känner, tänker och tycker än att prata om det. Och, nej jag är ju dessutom ingen talare, vilket gör att skriften är ett bättre alternativ för min del!

Idag hade vi vår första tenta för denna termin, och den var inte av den bättre sorten! Det var en kurs i Associationsrätt på 5 poäng. Tentan var i tre timmar, vilket var alldeles för lite tid. När det är en rättskurs behöver man tid för att leta i lagboken, vilket gör att man istället för mindre, snarare behöver mer tid än vanligt. Det var bara två stora frågor indelade i delfrågor... när det var 45 minuter kvar av skrivtiden insåg jag att det var dags att börja på fråga två. Snacka om stressigt! Dessutom berörde den andra fårgan något som vi inte ens har pratat om... Ja, ja nog om denna tenta, även om det finns ännu mer att klaga på. Jag kanske ska ta och skriva ett mail och framföra mina åsikter till den där examinatorn ändå!?

Resten av dagen har jag tagit det ganska lugnt. Det har blivit lite protokollförande,  lite Sex and the City , möte med Drömmenredaktionen samt mat och handling på Hemköp.  Det är så skönt att bara vara och inte känna att man har massa plugg som ligger efter en! Det blir det dock ändring på från och med morgondagen då vi börjar en kurs i Mikroekonomi. Alla säger att det är så svårt! Men det är väl bara att sätta igång ordentligt från början. Jag ska försöka sitta i skolan från 8-17 om dagarna så jag känner mig nöjd när jag går därifrån och kan koppla av på kvällarna och bara mysa med Jonas och Schimpo!

Nu är det dags att runda av tror jag. Nu blir det lite slappande framför tv:n. =)

Kram





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0