Lördag med återblickar

Då var det dags igen; printa ner min vardag och delge er mina tankar och funderingar.

Idag har det varit storstädning på schemat, och det har tagit krafterna ur både Schimpo och mig. Jag har dammat, dammsugit,  tvättat badrum, moppat golv och sorterat/rensat diverse prylar som man samlar på sig... det tog sin tid men nu är det skinande rent i lyan! När jag väl sätter igång att städa så kan jag inte nöja mig med att "bara" dammsuga... varför inte göra allt när man ändå är igång liksom? Av den anledningen finns det inget annat än vad som kallas storstädning i min värld. Schimpo tycker inte att storstädning är lika trivsamt då han är livrädd för den ilskna dammsugaren, stackarn. Men det skulle nog jag också vara om jag var i hans storlek.

Jonas är inte hemma idag då de har "pysseldag" med Blåset inför den kommande luciafesten, så för hans del är det en heldag med Blåset och fest i ikväll. Själv ska jag iväg till Josse. Vi ska laga mat, se på film och bara umgås så som man gör allra bäst en lördagskväll som denna. Nästa helg är det också Josses place som gället, då är det nämligen dags för tjejligan från Västervik att ta sig till Linkan för att ha det trevligt med oss. Det ser jag fram emot! Se bara vilka fina studer vi har haft de senaste åren!






Jag pratade med min fadder Robin häromdagen, han som har flera av mina kommande kurser bakom sig. Han sa att Statistik B, som jag läser nu, enligt honom var det "lättaste" kursen han har haft. Det var skönt att höra, men det ger också en hint om att de kommande kurserna är desto tuffare . Under den vecka vi nu har sysslar med statistiken så tycker jag hittills att jag har lyckats hänga med bra. Robin berättade även att kursen efter denna; Finansieringsteori, har en 1,8 kilo tungviktarbok på engelska som kurslitteratur - det kan man kalla avskräckande...

Nu ska jag avsluta detta är tanken. Ni får ha en fortsatt trevlig helg så hörs vi snart igen!

Kramkalas

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0