Längtar till jul!

Det är ju alltid skönt med helg och ledigt, men just den här helgen ser jag inte alls fram emot. Jonas kommer vara borta hela helgen då han ska till Växjö med Blåset. Jag får sitta ensam hemma och plugga statistik. Visserligen är det bra att kunna sitta ostört såhär en vecka innan tentan, men det är galet tråkigt... Imorgon har min projektgrupp planerat att ses i skolan och sätta igång med arbetet, vi får se hur det går.

En lite ljusglimt finns det kanske i alla fall - det är ju första advent imorgon! Det är inte ens en månad kvar till jul och jag längtar sååå mycket. Jag älskar julen! Det ska bli väldigt skönt med jullov, jag räknar dagarna och känner mig riktigt välförtjänt av lov snart eftersom jag bara hade en vecka ledigt under sommaren och har pluggat duktigt (för det mesta) hela hösten. Jag funderar på att sätta igång med lite julbestyr idag, kanske ta fram adventsjustakarna, stjärnan och baka några saffarnsskorpor - det är ju så mysigt och det blir en liten surprise för Jonas när han kommer hem imorgon!



Mysigt med jul



Nästa helg ska vi hemhem - till Västervik. Linda (Jonas brors sambo) har fyllt 30 år och ska firas. Det är lite typiskt att det blev just den här helgen för det nalkas Luciakraball samma dag här i Linkan. Men jag får se det positiva - jag behöver inte köa halva natten till måndag för att få biljett... och istället åker jag hem och träffar familj och vänner som jag ju faktiskt inte träffar så ofta. Förmodligen skulle Josefine också hem och då kan vi tjejer träffas allihopa igen!

Jag har ju som vanligt varit lite seg med att hitta in hit och därav har jag inte hunnit berätta om helgen då Micha och Matilda var på besök. På lördagen blev det lite shopping på stan och på kvällen var det fest hos Josse. Det var en riktigt rolig kväll som avslutades med dans på HG. Här kommer lite bilder från kvällen:



Singstar - med kanske några sura toner, och såklart posing framför kameran.



Det var allt för idag.
/Teresia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0