Bra dag med trevliga besked

Det blev en bra dag tillslut. I morse var jag så himla trött och kände inte alls för att gå till skolan och ha både föreläsning och lektion, men väl där flöt det på ganska bra. Föreläsningen, den tredje i kursen, var väl inte den roligaste jag har varit på utan snarare lite svårgreppad, sådär som det kan vara inom formelvärlden. På lunchen var det dags för att lyssna på studenter som har studerat utomlands. Jag blev verkligen motiverad att hoppa på det spåret och söka en plats i något spännande land. Jag skulle vilja vara borta i en termin och plugga i kanske England, Belgien eller Tjeckien... jag tror det skulle vara en otroligt bra merit, men också väldligt väldigt nyttigt för mig som person. Det ska jag kolla upp lite närmare och se till att jag kommer iväg!
Det blev lektion och ryktet om att mikrotentan fanns att hämta i expen spred sig på en nanosekund. Jag infann mig där på rasten och med en otrolig lättnad såg jag att jag hade klarat den! Härligt, nu får jag mitt efterlängtade jullov.

Efter en "lång" dag i skolan kom jag hem och möttes av beskedet att jag har fått en liten kusin! Faster Zandra hade fått en lite flicketös!

Ikväll ska jag på Holger-spexet med några från Drömmenredaktionen, vilket ska bli skoj. Jonas var på det förra veckan och gillade det... och när har inte studentspex varit roligt?

Kram på er allihopa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0