Nyttig och flitig

Hello!

Nu sitter jag här och äter en saftig och god clementin, man blir lite beroende av dem och kan sitta och skala den ena efter den andra och stoppa i munnen... som godis, men nyttigare. På tal om nyttig så har jag (och säkert många andra med mig) bestämt mig för att bli en nyttigare människa efter nyårsskiftet. Visserligen äter jag väl inte så väldigt onyttigt nu heller, men jag är ändå sugen på att försöka ändra lite på mina matvanor för att känna mig fräsch. Självklart ska jag träna duktigt också! Det där med träningen går verkligen i peroder för min del, ibland är jag jätteduktig och går flera gånger i veckan, men så kommer en intensiv pluggperiod som blir första prioritet och jag struntar i träningen. Så vill jag inte ha det, jag vill istället göra träningen till en rutin i vardagen. Jag vet ju så väl att jag egentligen behöver ta den där pausen i pluggandet ibland, och då är det perfekt att köra ett pass på Campushallen!


Jag fick en stavmixer i julklapp, så nu kan jag göra nyttiga och goda smoothies!



När vi ändå snackar nyårslöften så kan jag faktiskt avslöja att jag har två till på lager; ett gemensamt med Jonas och ett eget som faktiskt är ganska viktigt. Mer om detta efter nyår...

Idag har jag varit en sväng på stan med Jonas. Jag hittade faktiskt en nyårsklänning, vilket jag letade efter men inte hade några stora förhoppningar på att hitta. Jag köpte också en lång kofta på rean på Lindex som jag hittade i lördags men valde att inte köpa då. Jag ändrade mig med andra ord, koftor är ju alltid bra att ha! Efter att vi var klara med rundan på stan satte vi oss, flitiga som vi är, på biblioteket och pluggade. När det var dags för lunch blev det blev det, till Jonas glädje, pizza på Campino. Jennie och jag delade på en Charlie (läs: Sveriges Special, typ). Det var riktigt smarrigt och alldeles lagom med en halv pizza, tar man en hel blir man sådär äckligt mätt. Pizzan i Västervik måste vara en av landets bästa enligt mig, vi har i alla fall inte hittat någon i Linköping av samma klass...

Det blev återigen plugg, fram till kl 16.00 då biblioteket slog igen portarna. Det känns skönt att ha tagit tag i plugget nu, eftersom vi är mitt i en kurs som fortsätter efter lovet så måste jag vara i alla fall lite duktig när jag är ledig. Enligt planen ska vi till biblioteket imorgon också, vi är flitiga studenter vi!

Ikväll ska jag till Matilda på tjejkväll! Det ska bli tacos och trevligt umgänge med tjejerna! Lisa är hemma från London, det ska bli riktigt kul att ses då det var ett bra tag sedan sist!


Lisa hemma i viken

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0