Ska det få vara såhär?



Upprörd är vad jag är. Fast nu har jag väl lugnat ner mig lite sedan vår föreläsning slutade. Jag kan säga som så att man börjar spekulera i bokstavskombinationer... och mer ska jag inte säga om de spekulationerna, men jag kan ju tala om vad det handlar om. Examinatorn vi har i den här kursen har sina lite speciella principer; man får inte komma försent och det är absolut förbjudet att bära huvudbonader inomhus. Lite högstadie över det hela tycker jag att det är. Idag blev det både utskällningar för mössor, svordomar  och dumförklaringar. Det har efter en veckas kurs kommit till den nivån att man är rädd för honom - man vågar inte ställa frågor då man riskerar att bli dumförklarad och "utskälld" för att man inte kan vad han tycker att man borde kunna. Jag tycker det är illa...

Idag har vi, som ni förstår, haft en föreläsning på tre timmar. Imorgon är vi "lediga" (=inget schemalagt, men såklart självstudier - för att klargöra), sedan är det en lektion på onsdag och en föreläsning på torsdag och därefter har jag jullov! Jag kom att tänka på att det var faktiskt riktigt länge sen jag hade "långledigt", nämligen inte sedan förra sommaren (2007). Förra julen hade vi tenta första dagen efter lovet, vilket gjorde att de lediga dagarna man hade avsattes för studier, och nu i somras jobbade jag hela lovet förutom en vecka. Med andra ord måste jag säga att jag tycker mig vara välförtjänt av jullov!

Nu ska jag ta mig en kopp kaffe, jula till det lite med en lussebulle och sedan dyka ner i räkenskapsanalysens värld.
Kram kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0