Chailatte på önskelistan

Helg igen, vilket är underbart skönt! Men det är konstigt hur tiden plötsligt går så sakta bara för att man längtar till något! Jag räknar ner dagarna till julafton, och har kommit fram till att det bara är 11 dagar kvar nu... Om man tittar ut genom fönstret så ser det ju dessutom riktigt juligt ut med snö och kyla! Mysigt!

I torsdag började jag med julklappshandlandet, det började bra för jag kom hem med ett antal påsar. Jag tycker faktiskt att det är riktigt kul att handla julklappar (när man hittar bra grejer), måste säga att jag tycker mer om att ge än att få. Det blir kanske så när man blir lite äldre, man uppskattar julen för att man får träffa så många glada och goa människor, för själva stämningen och traditionerna med allt vad det innebär. Nu när jag ändå snackar jul och klappar kan jag ju visa er vad som finns på min önskelista i år:


Hoppas Jonas tittar in här. Jag kan tänka mig att han behöver lite idéer när han ska handla julklappar! Jag har föreslagit för honom att vi skulle köpa en systemkamera som julklapp till oss båda, men tyvärr nappade han inte riktigt på det förslaget.

Som ni ser ovan är det en bild på ett glas med en burk bredvid, det ska föreställa chai latte, jag vill nämligen ha chaite så jag kan göra min egna chailatte när jag sitter hemma och pluggar om dagarna. Josse introducerade mig för chailatten när vi var på stan en dag och jag blev helt frälst, jag älskade den söta kryddiga smaken av ingefära och kanel, toppad med skummad varm mjölk! Vad jag skulle komma till var att det verkar som att Lipton har kommit med chailatte, jag ska nog ta mig en titt efter det!

För att göra egen chailatte:

1) Koka upp 2 dl vatten och häll upp i en kopp
2) Lägg i 2 påsar Lipton svart te och 1 kanelstång och låt ligga i i ca 4 min
3) Blanda ½ msk socker, 1½ dl mjölk och ½ krm malen muskot, vispa upp mjölken medan den värms
4) Häll i koppen med teet och njut!

Hoppas ni har en mysig lördag!

Kramar

Kommentarer
Postat av: jennie

haha, någon gång nappar han nog på systemkamera ska du se! jag ska få honom att digga min riktigt ordentligt så han blir avis :)

2008-12-20 @ 23:46:18
URL: http://jennieth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0